Arg och ledsen blir man

Sitter just nu och spelar UNO på Facebook, har fastnat för det.
Tycker det är jäkligt kul, man har ju inte spelat det sedan man gick på fritids... så det är ett par år sedan.
Har fastnat i ett annat spel med på Facebook, Farmville. Egentligen så är det ett ganska meningslöst spel som handlar om att man är en bonde som ska odla en massa, och tjäna pengar och få massa experience för att komma högre i level.. Som sagt ganska meningslöst men man kan ju inte låta bli. Berondeframkallande kallar jag det.

Från det ena till det andra...

Nu har jag äntligen gått 30 veckor och jag är fortfarande hemma. Hur underbart skönt är inte det, Bara att slippa att vara inlagd nu.
Blev ju inlagd i vecka 28 när jag väntade Alexander för att jag fick värkar då som dom kunde stoppa, sendan ko han i vecka 31. så där är jag på Onsdag nästa vecka.
Hoppas att lillan vill ligga inne längre än det. Men det lutar ju åt det hållet...Och glad är jag för det.
Hon mår jag bra av att ligge där inne så länge som möjligt och det gör jag med.

Retar mig ganska mycket på folk som säger:
Du har tur du som slipper gå hela dom 40 veckorna, det är bara jobbigt, det ena med det andra. Det gör mig så ledsen och arg, för dom ser inte vilket liv man har innanför väggarna på Neoanatal. det är skit rent ut sagt. Man kan ju inte ta hand om sin lilla bebis som alla andra gör. Kan inte amma heller som många andra gör utan måste sondmatas efter som den lilla inte har så kraftig sugförmåga, finns så mycket men det förstår inte människor.
Hade hellre gått tiden ut så skiter jag i hur tungt, otympligt och vilka krämpor man har för det är det säkert värt. Men det är inte värt att se sin lilla bebis ligga där i en kuvös för att kunna hålla värmen och ha syrgas för att kunna överleva.
Tycker det är egoistiskt att tycka att det är bra att få förtidigt. Men det är min åsikt...


På måndag är det dags för mig att göra ännu en Glykosbelastning. TVI VALE... Vill verkligen ikke. Så jäävla äckligt.'
Inte nog med det, hela dagen är ju förstörd sen för jag mår så jävla illa hela dagen.

Bakade paj ikväll men et böev ingen bild på den för et glömde jag. Det blev en rabarberpaj med vanlijsås. MUMsig blev den.
Ska ut till svärmor och plocka mera rabarber så det blir mer paj... Äpplen ska jag med plocka för det har hon gott om och goda är dom med.. Så det bli nog lite äpplekaka med.
Blir nog att plocka det på lördag när jag ska dit, det är marknad där i Ljungbyhed så det blir en runda där. Sen stannar lilleman kvar där när jag åker hem. Hämtar hem honom på Måndag efter glykosbelastningen är gjord.

Nu blir det lite till UNO och Farmville sen är det sängen som gäller...

Godnatt och sov gott för det ska jag FÖRSÖKA att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0